Benefity Pracownicze – jak wybrać najlepsze?

Dodatkowe benefity to atrakcyjne świadczenia dla pracowników. Wachlarz możliwości jest bogaty, dlatego na pewno znajdzie się idealne rozwiązanie dla każdego zainteresowanego.

Ale czym właściwie są benefity pracownicze, po co je oferować i jak je wybrać? Poznaj odpowiedzi na te i inne pytania i dowiedz się, które benefity w pracy są najpopularniejsze.

Benefity pracownicze – czym są?

Benefity to dodatkowe świadczenia oferowane przez pracodawców dla swoich pracowników. Zazwyczaj tego typu świadczenia można uzyskać w dużych korporacjach, ale stają się one również coraz bardziej popularne w mniejszych przedsiębiorstwach. Benefity w pracy mogą być wyłącznie opłacane przez pracodawcę lub współfinansowane przez pracownika. Rodzaje świadczeń mogą się różnić w zależności od charakteru firmy, stanowiska i potrzeb pracowników, kosztów, stażu pracy oraz innych czynników.

Ale jaka jest rola benefitów pracowniczych? Przede wszystkim, pełnią one funkcję motywacyjną. Benefity podwyższają konkurencyjność firmy i mogą mieć istotne znaczenie w finalnej decyzji o podjęciu pracy. Ponadto, sprawiają, że pracownicy czują się docenieni, a firma dba o ich komfort i chce zaspokoić ich potrzeby. Dodatkowe świadczenia przekładają się również na zadowolenie pracowników, dzięki czemu wzrasta zaangażowanie w pracę, co wpływa na lepsze wyniki indywidualnego pracownika i całego przedsiębiorstwa.

Czy benefity pracownicze są standardem w świecie pracy?

Benefity występują już od wielu lat na rynku pracy. Początkowo zaliczano do nich sprzęty służbowe, takie jak telefony, laptopy, czy tablety. Później na uwagę zasłużyły samochody służbowe, które są używane w godzinach pracy, ale także po jej zakończeniu. Innym rodzajem benefitów jest kawa, herbata i przekąski oferowane pracownikom w kuchni lub pokoju socjalnym. Ten rodzaj świadczeń w pracy obecnie odczuwany jest jako norma, która nie zaskakuje nowo zatrudnionych.

W ostatnich latach również prywatna opieka, najczęściej pakiety medyczne uznawane są za standardowy benefit oferowany w miejscu pracy. Taki rodzaj świadczenie jest doceniany nie tylko przez samego pracownika, ale również przez jego rodzinę. Finansowany całościowo lub częściowo pakiet medyczny sprawia, że pracownicy czują się ważni i docenieni przez firmę, która chętnie zadba o ich komfort i dobre zdrowie. Innym powszechnym benefitem jest ubezpieczenie na życie i od nieszczęśliwych wypadków. Taki benefit negocjowany może być dla dużej liczby pracowników, dzięki czemu jego cena nie będzie aż tak wysoka.

Benefity w pracy są popularne w wielu różnorodnych firmach i stanowią normę dla pracowników. Czasami mogą przyjmować formę mniejszych, ale również wartościowych dodatków takich jak: owocowe czwartki, wydłużona przerwa lunchowa, rozmaite

wyposażenia w kuchni, możliwość pracy zdalnej czy elastyczne godziny pracy, a także będą obecne pod postacią prywatnego pakietu medycznego, karty sportowej, czy dofinansowania szkoleń i kursów.

Benefity w pracy, a potrzeby pracowników

Przy wyborze benefitów warto mieć na uwadze potrzeby pracowników. Świadczenia, które rozwiążą ich problemy i ułatwią codzienność, będą bardziej atrakcyjne, niż te, które w żaden sposób nie przełożą się na ich życie. Ponadto, należy pamiętać, że benefity w pracy to świadczenia dodatkowe i nie muszą być one nadmiernie kosztowne. Firma powinna wybrać taką opcję, która będzie korzystna dla obu stron. W niektórych przypadkach warto jest finansować benefity pracownicze całościowo, ale w innych sprawdzi się współfinansowanie. Inną ważną do rozpatrzenia kwestią jest podział benefitów. W niektórych firmach osoby z najdłuższym stażem uzyskują inne świadczenia niż nowi pracownicy. Oczywiście przed takim rozkładem, należy zastanowić się jaka opcja będzie najbardziej sprawiedliwa, dopasowana do charakteru firmy i jej pracowników.

Przed wyborem rodzaju świadczenia występuje wiele wątpliwości, dlatego należy odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

  • Jacy są pracownicy, jakie są ich potrzeby, wiek i staż pracy? – Warto zapytać swoich pracowników, jakie benefity będą dla nich odpowiednie i sprawią im przyjemność lub pomogą w codzienności. Osoby, które nie interesują się aktywnością fizyczną, nie skorzystają z karty sportowej. Z tego powodu należy wybrać takie świadczenia, które będą przydatne pracownikom.
  • Czym charakteryzuje się miejsce pracy? – Powinno się rozpatrzyć, ilu pracowników zatrudnia firma i jaka jest specyfika pracy, aby dobrać odpowiednie świadczenia.
  • Jakie są koszty benefitów i w jaki sposób je finansować? – Należy przemyśleć kwestię kosztów benefitów. Nie zawsze te najdroższe świadczenia będą najlepsze. Ważne zagadnienie może również stanowić sposób podziału płacania za świadczenie.

Przykłady benefitów pracowniczych

Pula świadczeń dodatkowych dla pracowników jest bardzo duża. Świadczenia różnią się od siebie charakterem, kosztem i wpływem na pracownika. Wybierając benefit w pracy, należy zwrócić uwagę na te rozwiązania, które spodobają się pracownikom, zmotywują ich do pracy i wzmocnią ich lojalność względem pracodawcy i całego przedsiębiorstwa.

Pakiety medyczne dla firm

Prywatne pakiety medyczne są odpowiedzią dla wszystkich osób chcących zadbać o zdrowie swoje i swoich bliskich. Umożliwiają one dostęp do świadczeń zdrowotnych na bardzo wysokim poziomie, w miejscu i czasie dopasowanym do odbiorcy. Na pakiet medyczny składają się różnorodne usługi, od konsultacji u lekarzy specjalistów, przez badania diagnostyczne po wizyty domowe, a wszystkie z nich można dostosować do potrzeb i oczekiwań wszystkich osób zainteresowanych. Dobra opieka medyczna jest tak ważna, ponieważ pomoże w poprawieniu jakości i długości życia i nakieruje na profilaktykę zdrowotną, aby od najmłodszych lat przekonywać o wadze zdrowia i witalności.


Opieka medyczna stanowi obecnie standard w wielu miejscach pracy. Z badania przeprowadzonego przez Pracuj.pl wynika, że to właśnie benefity zdrowotne są szczególnie atrakcyjne dla pracowników, a pracodawcy najczęściej zapewniają ten dodatek pozapłacowy. Ich popularność nie maleje, ponieważ prywatna opieka zdrowotna posiada wiele cech idealnego benefitu. Przede wszystkim, umożliwia oszczędzanie pieniędzy, a pracownicy nie są narażeni na wykorzystywanie środków z domowego budżetu. Ten rodzaj benefitu pozwala również na dużą elastyczność dostosowaną do preferencji beneficjenta. Oprócz tego pakiet medyczny jest dla wielu osób świadczeniem, na który często nie mogą sobie pozwolić. Zgodnie z badaniami OGB Pro mniej niż połowa Polaków korzysta obecnie z prywatnej opieki medycznej, a dzięki oferowaniu tego pozapłacowego dodatku przez pracodawców liczba korzystających się zwiększa. Ponadto, prywatna opieka zdrowotna wspiera zdrowy styl życia, co jest jednym z wyznaczników wzorowego benefitu. Jak wskazują badania pracowniczych świadczeń pozapłacowych, pakiety medyczne nie tylko spełniają oczekiwania pracowników, ale również zapewniają podstawową ludzką potrzebę – bezpieczeństwo, i z tego powodu są tak wysoko cenione.

Gwarantowanie opieki medycznej w miejscach pracy przekona osoby zatrudnione, że pracodawca dba o ich dobre samopoczucie, komfort i zdrowie. Benefit umocni również pozycję przedsiębiorstwa na rynku, i dzięki zwiększeniu atrakcyjności i konkurencyjności, przyciągnie potencjalnych kandydatów ubiegających się o pracę. Opracowanie innowacyjnych rozwiązań z zakresu benefitów zagwarantuje wysoką dostępność świadczeń, elastyczność opcji oraz warunki i cechy pakietów medyczny, zachęcające do objęcia opieką osób bliskich. Przede wszystkim, zapewni satysfakcję pracowników i pracodawców.

Ubezpieczenia na życie i zdrowie, ubezpieczenia NNW

Wszystkie ubezpieczenia niezależnie od rodzaju mają złagodzić skutki dotkliwych zdarzeń. Czy jest to nagła śmierć, dotkliwy uszczerbek na zdrowiu, chwilowy uraz kończyny, czy inny nieszczęśliwy wypadek, ubezpieczyciel ma obowiązek wypłacić należyte odszkodowanie. Wynika to z głównej funkcji ubezpieczeń – ochrony. Zabezpieczenia w wymiarze finansowym mają wesprzeć budżet ubezpieczonego i zaspokoić wzmożone potrzeby materialne. Z tego powodu posiadanie ubezpieczenie na życie, zdrowie czy ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków jest tak ważne.

Benefit w formie ubezpieczenia na życie i zdrowie oraz ubezpieczenia NNW cieszy się rosnącym zainteresowaniem na rynku pracy. Chociaż jedynie mniej niż połowa Polaków decyduje się na zakup ubezpieczeń osobowych, to właśnie ubezpieczenia grupowe są uznawane za najatrakcyjniejsze. Dzieje się tak, ponieważ polisy zbiorowe są znacznie tańsze, wszystkie warunki umowy są przejrzyste i istnieje możliwość objęcia opieką rodziny i osób bliskich. Kolejną zaletą ubezpieczeń grupowych jest możliwość ubezpieczenia bez względu na stan zdrowia. Aby przystąpić do polisy, często nie są potrzebne dodatkowe badania lekarskie, które mogłyby wykluczyć wniosek niektórych osób, dzięki czemu wszyscy chętni, nawet osoby starsze, zostają objęci ochroną. Polisy grupowe są również prostsze pod względem biurokracji i procedury przystąpienia do umowy. Kryteria ubezpieczenia są jednakowe dla wszystkich osób, a sprawy formalnie ograniczają się do kilku dokumentów. Dodatkową korzyścią płynącą z polis zbiorowych jest ujęcie składek opłacanych przez pracodawcę jako koszt uzyskania przychodu pracodawcy.

Zgodnie z raportem Benefity w oczach pracowników 2021 drugim, po pakietach medycznych, najczęściej wykorzystywanym benefitem, są ubezpieczenia na życie. Są one pożądane przez zatrudnionych niezależnie od płci, wieku, rodzaju stanowiska, czy stażu pracy. Według założeń Sodexo, polisy grupowe na życie i zdrowie oraz polisy NNW odznaczają się cechami benefitu idealnego, ponieważ:

  • wspomagają domowe fundusze – pracownicy nie muszą martwić się o płacenie wysokich składek za ubezpieczenia,
  • są elastyczne – ubezpieczenia dopasowane są do różnorodnych przypadków i obejmują ochroną wiele zdarzeń,
  • są produktem, na który wielu pracowników nie może sobie pozwolić,
  • wspierają zdrowy styl życia, poprzez zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony wtrudnych sytuacjach, ubezpieczenia pomogą również w powrocie do zdrowia i zadbają zarówno o kondycję fizyczną, jak i psychiczną,
  • często są nowoczesne – ubezpieczyciele często wybierają innowacyjne rozwiązania np. aplikacje mobilne czy elektroniczne platformy do nadzorowania i uzyskiwania informacji o dostępnych i zakupionych polisach.

Wybór kompletu ubezpieczeń zależy zarówno od pracowników, jak i pracodawców. Pierwsza grupa musi być usatysfakcjonowana z zakresu i cech oferowanego benefitu, a druga powinna akceptować warunki finansowe polisy. Aby benefit działał jako motywator, musi być rzeczywiście przydatny i pożądany. Dobór polisy powinien opierać się o kilka kryteriów ważnych dla wszystkich zainteresowanych. Pod uwagę bierze się rodzaj ubezpieczenia, jego zakres, wyłączenia odpowiedzialności, wysokości składek i możliwych odszkodowań, szansę powiększenia ubezpieczenia o osoby bliskie lub dodatkowe zdarzenia.

Wellbeing

W ostatnich latach na popularności zyskały benefity z zakresu wellbeingu. Pojęcie to odnosi się do poprawy jakości życia w sferze umysłowej, co przekłada się na ogólny dobrostan człowieka. Kwestie związane ze zdrowiem psychicznym przestają być określane mianem tematu tabu. Wielu ludzi i instytucji stara się oswoić populacje z zagadnieniem psychiki i zerwać z różnymi stereotypami i negatywnymi postawami. Szczególne znaczenie ma to w środowisku pracy, gdzie przewlekły stres, narastające frustracje, konflikty i mnożące się deadline’y mogą wyrządzić wiele poważnych szkód pracownikom.

Aby lepiej zrozumieć charakter wellbeingu, można odwołać się do wskaźnika opracowanego przez Instytut Gallupa, który określa pięć istotnych elementów wpływających na ogólny dobrostan. Są to:

  • Dobrostan psychiczny i emocjonalny – ma związek z wyznaczaniem sobie celów i osiąganiem ich,
  • Dobrostan społeczny – namawia do pielęgnowania relacji z ludźmi zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym, opiera się na tworzeniu i przebywaniu w przyjaznej atmosferze, byciu otwartym na nowe znajomości,
  • Dobrostan finansowy – polega na poczuciu stabilizacji i bezpieczeństwa finansowego,
  • Dobrostan wspólnotowy – to nic innego jak poczucie przynależności jednostki do większej grupy, np. organizacji, czy swojej firmy,
  • Dobrostan fizyczny – osiągany jest dzięki prowadzeniu zdrowego trybu życia, byciu aktywnym, pełnym zapału i silnym.

Wellbeing w miejscu można osiągnąć na wiele sposobów, jednak podstawą w jego doborze jako benefitu jest analiza potrzeb pracowników. Świadczenia, z których osoby zatrudnione nie zechcą skorzystać, nie wpłyną pozytywnie na poprawę ich dobrostanu. Dlatego przed wyborem pozapłacowych motywatorów, dowiedz się, jakie rozwiązania są najatrakcyjniejsze, rozważ zgromadzone opcje i wprowadź realne zmiany. Do ciekawych propozycji należą: opieka psychologiczna, masaże, wyjazdy typu retreat, zagwarantowane aktywności fizyczne w pracy np. joga czy power meeting, elementy grywalizacji, fizjoterapia, zdrowe przekąski, pokoje relaksu i wyciszenia. Dostępnych opcji jest wiele, a ich zawężenie i odpowiedni wybór to nie lada wyzwanie, które znacznie ułatwi wyspecjalizowany broker. Zajmie się on problemem od A do Z, tak, aby pracodawca nie musiał przejmować się opracowaniem pakietu benefitów dla swoich pracowników. Broker przeprowadzi diagnozę potrzeb osób zatrudnionych, weźmie pod uwagę możliwości finansowe przedsiębiorstwa i skomponuje idealny pakiet pozapłacowych motywatorów.

Zwiększenie świadomości pracowników i wprowadzenie benefitów w formie wellbeingu przyniesie znaczne korzyści dla całego przedsiębiorstwa. Po pierwsze, szczęśliwi i pozytywnie nastawieni pracownicy będą chętni i zmotywowani do pracy. Przyniesie to istotny wzrost efektywności wszystkich zatrudnionych. Pracodawcy, którzy umożliwiają pracownikom stałą pracę nad sobą i dbają o ich dobrostan, poprawią wizerunek firmy i umocnią swoją pozycję. Ponadto wzrośnie również poziom zaufania do pracodawcy i kadry zarządzającej. Wprowadzenie wellbeingu w organizacji przełoży się na proces rekrutacyjny. Kandydaci, widząc, że firma dba o dobrostan pracowników, będą chętniej ubiegali się stanowiska. Dodatkowo zmniejszy się ilość rotacji pracowników, wdrażania nowych osób, czy strat spowodowanych nieobecnością. Dzięki korzystaniu z form wellbeingu atmosfera w miejscu pracy będzie przyjazna, a wszyscy pracownicy wraz z pracodawcą na tym skorzystają.

Trend na tego typu świadczenia nie maleje, ponieważ pracownicy doceniają pracodawców, którzy mają na uwadze ich zdrowie psychiczne i pragną wspomóc lub poprawić ten kluczowych aspekt życia.

Szkolenia i kursy

W badaniu przeprowadzonym przez Pracuj.pl, 35% ankietowanych pracowników wskazało, że finansowanie szkoleń jest najatrakcyjniejszym benefitem, a 28% badanych wytypowało dofinansowania nauki języków. Oznacza to, że bardzo wielu pracowników stawia na samorozwój i pragnie stale się kształcić. Potrzeby edukacyjne pracowników współgrają z oczekiwaniami pracodawców, ponieważ na dodatkowych kursach i szkoleniach zyskują obie strony. Pracownicy poprawiają swoje kompetencje, a pracodawca ma w swym zespole osoby z profesjonalną i kompleksową wiedzą. Benefit może być całościowo lub częściowo finansowany przez zarząd, a tematyka kursów może odnosić się do różnorodnych kompetencji, zarówno tych, które pracownik chce podszkolić, jak i nowych, które pragnie nabyć. Korzyści płynące z dodatkowych kursów można mnożyć. Przede wszystkim, pracownicy są bardziej zmotywowani i chętni do działania. Poza tym posiądą nowe, wartościowe kompetencje, które przydadzą się w pracy. Oferowanie takiej formy benefitu przełoży się na lepsze wyniki, wzrost konkurencyjności firmy i ogólnego zadowolenia pracowników, bo inwestowanie w szkolenie pracowników to inwestowanie w całe przedsiębiorstwo.

Karta sportowa

Wielu pracowników, w szczególności biurowych, spędza swoje 8 godzin pracy w pozycji siedzącej, najczęściej przed komputerem. Prowadzi to do licznych zagrożeń zdrowia, od bólów kręgosłupa, przez zawroty głowy, zaburzenia widzenia i bóle nadgarstków, po dolegliwości natury psychicznej. Najlepszą radą na siedzący tryb życia jest oczywiście aktywność fizyczna. Wielu pracowników nie ma jednak pomysłów na domowe treningi, a wydawanie środków z domowego budżetu na profesjonalne ćwiczenia jest niemożliwe. Dlatego, dla amatorów i zawodowych sportowców interesującym benefitem będzie karta sportowa. Umożliwi ona bezpłatny wstęp do różnorodnych obiektów sportowych np. siłowni, basenów, ścianek wspinaczkowych, kortów do tenisa i innych kompleksów treningowych. Dzięki temu każdy pracownik znajdzie aktywność fizyczną dla siebie. Z badań pracowniczych benefitów jasno wynika, że karty sportowe są jednym z najbardziej cenionych dodatkowych świadczeń i korelują z cechami benefitu idealnego. Są elastyczne, ponieważ pracownik może wybrać miejsce, czas i typ zajęć, jakie najbardziej mu pasują, wspomagają zdrowy styl życia i namawiają do aktywności, nie obciążając przy tym budżetu i często są produktem, na który normalnie pracownicy nie mogą sobie pozwolić. Karta sportowa jest jednym z benefitów wspierających wellbeing pracowników, dlatego jej popularność nie maleje, a kolejni pracodawcy decydują się na oferowanie jej w ramach dodatkowych świadczeń pozapłacowych.

Karty podarunkowe

Karty podarunkowe są jednym z najbardziej przystępnych pozapłacowych benefitów. Pracodawca, często po zasięgnięciu opinii pracowników, wybiera sklep lub instytucję, w której dokonuje przedpłaty na określoną kwotę, a osoba, której karta jest przekazywana, może wykorzystać pieniądze według własnego uznania. Karty podarunkowe są popularnie stosowane i regularnie przekazywane w formie prezentu. Jako benefit są bardzo elastyczne, co doceni każdy pracownik, i wprowadzają realne zmiany – możliwość zakupu bez konieczności obciążania własnego budżetu.

Sprzęt służbowy

Benefit, który może wydawać się oczywisty, ale w rzeczywistości jest bardzo przydatny, to sprzęt służbowy do użytku osobistego. Czy chodzi tu o telefon, laptop, czy samochód, taki benefit to znaczne ułatwienie dla pracowników, które jest przez nich bardzo cenione. Zatrudnieni nie muszą kupować dodatkowych urządzeń, a po godzinach pracy zabierają do domu sprzęt finansowany przez pracodawcę. Służbowy samochód jest fundamentalnym motywatorem, który przypadnie do gustu wielu pracownikom i będzie atrakcyjnym dodatkiem do pensji. Popularność tego rodzaju benefitu ukazuje pewien fenomen – pozapłacowe świadczenia nie muszą być zanadto wyszukane, wystarczy, aby odpowiadały potrzebom pracowników i wspomagały ich codzienne życie.

Benefity niskobudżetowe

Benefity powinny mierzyć w potrzeby pracowników. Jeśli przedsiębiorstwo nie posiada środków finansowych na droższe pozapłacowe motywatory, nie musi całkowicie rezygnować z oferowania dodatkowych świadczeń. Może zaproponować niskobudżetowe benefity, które często okażą się bardziej atrakcyjne. Posiadanie elastycznych godzin pracy, możliwość pracy zdalnej, wydłużona przerwa lunchowa, czy dodatkowy dzień wolny, to tylko część motywatorów, które są ważne dla pracowników. Jak wskazuje badanie Pracuj.pl, 70% pracowników stwierdziło, że możliwość pracy zdalnej miałaby wpływ na ich decyzję o zmianie pracy. Taki wynik ukazuje istotę odpowiedniego benefitu – nie musi być on kosztowny, ale pomocny.

Posiłki pracownicze, wyposażenie kuchni

Posiłki pracownicze są benefitem, w który warto inwestować. Czy będą one dostępne w formie cateringu, kart lunchowych, automatów, stołówek, dofinansowania posiłków, czy bogato wyposażonej kuchni, zależy od osób zatrudnionych. Jednak, gdy ich forma odpowie wymaganiom pracowników, będą one korzystne dla całego przedsiębiorstwa. Oferowanie takiego benefitu wpłynie na atrakcyjność i budowanie lojalności firmy, poprawi zdrowie i wydajność pracowników, którzy w trakcie wspólnego posiłku nie tylko się zintegrują, ale także będą mieli czas na regenerację.

Pokrycie kosztów domowego stanowiska pracy, akcesoriów biurowych oraz usług internetowych
W okresie przechodzenia na pracę zdalną i licznych lockdown’ów wiele benefitów straciło na znaczeniu. Pojawiły się jednak nowe potrzeby, które można wykorzystać w formie pozapłacowych motywatorów. Praca online zmusza pracowników do przeznaczania swoich pieniędzy na stworzenie miejsca pracy w domu. Pracodawcy, pod postacią benefitów mogą zaproponować świadczenia rzeczowe np. laptop, dodatkowy monitor, ergonomiczna myszka do komputera, czy artykuły biurowe, świadczenia finansowe np. pieniądze na pokrycie kosztów korzystania z internetu, a także świadczenia refundacyjne. Mimo iż praca online zyskała miano nowej rzeczywistości, to środowiska pracy powinny dostosowywać się do stałych zmian i oferować atrakcyjne benefity dla pracowników zdalnych.

Żłobek, przedszkole

Idealny benefit to taki, który wprowadzi realne zmiany w życiu pracownika. Dla nowych rodziców ogromne znaczenie będzie miało świadczenie, które pomoże w opiece nad dzieckiem. Takim benefitem może być żłobek lub przedszkole w firmie. Taka usługa rozwiąże wiele problemów pracowników i przyniesie sporo korzyści. Przede wszystkim, osoby zatrudnione wykażą się większą dyspozycyjnością, ograniczą również liczbę spóźnień i będą lojalne wobec pracodawcy, poza tym, będą czuli się bezpieczniej, wiedząc, że ich dzieci są pod dobrą opieką i w każdej chwili mogą je zobaczyć. Taki benefit zbuduje pozytywny wizerunek firmy, która szczególnie dba o swój zespół, i zachęci kandydatów do ubiegania się o pracę. Chociaż jest to nowatorskie udogodnienie, to niewiele firm decyduje się na takie świadczenia, głównie z powodu wysokich kosztów i niedopasowania benefitów do każdego pracownika.

Benefit kafeteryjny

System kafeteryjny jest bardzo ciekawym i innowacyjnym rozwiązaniem z zakresu benefitów pracowniczych. Polega on na doliczeniu do wypłaty pracownika dodatkowych świadczeń, które ten może wykorzystać według własnych potrzeb. Każdy pracodawca, w zależności od budżetu, może wybierać zróżnicowane świadczenia od opieki medycznej i ubezpieczeń, przez karty sportowe, bilety do kina, do dopłat do zakupów. System kafeteryjny to najbardziej uniwersalny benefit, który sprawdzi się dużych korporacjach, ale także w mniejszych firmach.

Pomoc brokera

Aby dokonać zakupu benefitu, najlepiej zwrócić się o pomoc do brokera, który wesprze swojego klienta we wszystkich krokach związanych z organizowaniem pakietu pozapłacowych motywatorów. Wśród brokerów zajmujących się benefitami, liderem jest Polish Brokers Group, który specjalizuje się nie tylko w programach świadczeń pracowniczych, ale również w ubezpieczeniach osobowych, komunikacyjnych, czy majątkowych. Pracownicy PBG będą obecni przy określaniu wymagań i możliwości pracowników i pracodawców z zakresu benefitów, przeanalizują dostępne na rynku oferty i znajdą najlepszy wariant dla każdego klienta, przedstawią propozycje benefitów w zrozumiały sposób i odpowiedzą na wszystkie nurtujące pytania. Ponadto broker będzie służyć pomocą i wiedzą przy zawieraniu umów, jak i przy kontaktach z dystrybutorami benefitów. Dodatkowo udzieli potrzebnych porad i zadba o prawidłowe przeprowadzenie wszystkich procedur. Praca brokera nie ogranicza się do pośredniczenia w zawieraniu umów, ale polega na systematycznym analizowaniu sytuacji i potrzeb klienta, aby benefity działały na jego korzyść. PBG świadcząc swoje usługi pragnie opracować kompletny zestaw benefitów, który zadowoli pracodawców i pracowników.